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Environment Supervisor

ENVIRONMENT SUPERVISOR

Reporting directly to the CG Supervisor, the Environment Supervisor will supervise, monitor, direct and influence wide-ranging aspects of high-end environment and matte painting creation across multiple projects. This position is directly responsible for ensuring disciplines of scene assembly, layout, set dressing and design, modeling, texturing, matte painting & rigging can create realistic environment assets for high-end feature film.

 

Responsibilities:

  • Supervise and support environment and asset creation for all shows;
  • Participate in asset conceptualizing with the Art Director and VFX Supervisor;
  • Ensure assets are created in-line with the creative brief and supportive of render optimization and reuse;
  • Interact closely with the Assets supervisor to scope out needs and requirements;
  • Ensure seamless handover between departments;
  • Design projection/2.5d setups and needs, while providing technical supports and mockups;
  • Oversee asset layouts and set dressings in a creative and technically thorough manner;
  • Match plates and on-set photographic references to create integrated environments;
  • Work with the compositing leads to secure coverage maps to assist in determining matte painting requirements;
  • Provide lighting teams with QA’d assets that can be successfully lit and rendered;
  • Work closely with production on delivery schedules, timeliness and quality standards;
  • Review and approve all work for deliveries, ensuring both creative and technical notes are hit;
  • Set studio quality standards by continuously providing feedback to the team to improve the assets;
  • Ensure matte painting and modeling leads are running their teams effectively, providing guidance and advice on resolving issues as they arise;
  • Mentor and train team members;
  • Promote a collaborative work environment while influencing morale, fostering discussion and a positive work ethic.

 

Required skills and experience:

  • Minimum 3 years supervisory or leadership positions in areas such as modelling, texturing, rigging and environment creation;
  • Practiced knowledge of software including Maya, Katana, Nuke, Photoshop, Mari & zBrush;
  • Experience working in a Linux system environment required;
  • Experience managing and directing scripts and tool development in a production focused environment;
  • Familiarity with coding in Python an asset;
  • Knowledge of rigging and animated topology;
  • Maintain a calm demeanor in a deadline focused work environment;
  • Real world understanding of proportion, depth, scale, and physical space;
  • High level of people management and organizational skills;
  • Strong technical and creative problem solving mindset.

 

SUPERVISEUR, ENVIRONNEMENT

Se rapportant directement au Superviseur CG, le Superviseur environnement, contrôle, dirige et influence l’ensemble des aspects créatifs d’environnement et de « matte painting » sur plusieurs projets. La personne est responsable d’assurer le respect des standards de qualité en matière d’assemblage de scènes, disposition, de modélisation, de textures, du « matte painting & rigging », du « set dressing and design » pour des longs métrages d’envergure.

 

Responsabilités :

  • Superviser et soutenir la création d’environnements et de « assets » pour tous les projets 
  • Participer à la conceptualisation de « assets » avec le Directeur artistique et le Superviseur VFX ;
  • Assurer la création de « assets » qui sont alignés avec le dossier créatif et qui favorisent l’optimisation et la réutilisation du « render » ;
  • Collaborer étroitement avec le Superviseur « assets » afin de répondre aux besoins et aux exigences ;
  • Assurer une collaboration transparente entre les départements ;
  • Concevoir les besoins et la configuration de 2.5d/projection tout en offrant du soutien technique et des maquettes ;
  • Superviser les « asset layouts » et « set dressings » ;
  • Combiner les « plates » et les « on-set photographic references » afin de créer des environnements intégrés ;
  • Apporter à l’équipe d’éclairage des éléments QA qui peuvent être éclairés et rendus avec succès ;
  • Travailler en étroite collaboration avec la production sur les délais de livraison, la rapidité d’exécution et les normes de qualité ;
  • Réviser et approuver tous les travaux à soumettre, en s’assurant de respecter les notes créatives et techniques ;
  • Définir les normes de qualité du studio en offrant de la rétroaction à l’équipe afin d’améliorer les « assets » ;
  • S’assurer que les leads de « matte painting » et de modelage dirige leur équipe de manière efficace en apportant du soutien et des conseils lorsque des obstacles surviennent ;
  • Mentorer et former les membres de l’équipe ;
  • Promouvoir le travail d’équipe tout en favorisant la discussion et une éthique de travail positive.

 

Compétences et expérience requises :

  • Minimum de 3 années d’expérience dans un poste de supervision ou de leadership dans le domaine du modelage, de texture, de rigging ou de l’environnement créatif ;
  • Connaissances pratiques de logiciels, incluant Maya, Katana, Nuke, Photoshop, Mari & zBrush ;
  • Expérience requise avec les systèmes Linux ;
  • Expérience dans la gestion du développement de scripts et d’outils dans un environnement de production ;
  • Aptitude à effectuer du codage avec Python (atout) ;
  • Connaissances des typologies de rigging et d’animation ;
  • Demeurer calme dans un environnement de travail où les délais sont serrés ;
  • Compréhension des proportions dans le monde réel, de la profondeur, de l’échelle et de l’espace physique ;
  • Fortes habiletés de gestion et sens de l’organisation ;
  • Grandes aptitudes en résolution de problèmes techniques et créatifs.

*Le masculin est utilisé dans le seul but d'alléger le texte, et ce, sans discrimination. 

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