View Our Website View All Jobs

Look Development Artist

LOOK DEVELOPMENT ARTIST

We are looking for several Look Development Artists to help us build amazing characters, props and environments. This is a back-end generalist position, which requires skills in texturing, look development and lighting for assets, full-CG environments and shots. 

 

Principal Duties and Responsibilities:

  • Works with modelers and texture artists to establish the final look for a range of CG assets.
  • Ensures proper optimization, sets up proper level of detail handling and guides his or her asset through lighting with feedback from supervisors and the lighting team.
  • Provides rough, preliminary composites of renders for dailies and reviews.
  • Work with and support the Lead Lighter and CG Supervisor to fulfill the creative vision of the show.
  • Work closely with other artists under tight production schedules.
  • Lends insight to CG Supervisors, TDs and render wranglers to help correct pipeline inefficiencies.
  • Respond quickly to the needs of management and clients.

 

Qualifications include:

  • Expert knowledge of Katana, Maya and Nuke.
  • Knowledge of texturing and painting packages (Mari, zBrush, Mudbox) an asset
  • Strong technical understanding of shading in render packages such as Renderman, vRay, Arnold
  • Production experience with Renderman shaders and lighting situations a plus.
  • Demonstrated ability to communicate creative and technical thoughts and ideas.
  • Ability to improvise and problem-solve.
  • Experience in Linux an asset.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ARTISTE LOOKDEV (SURFACE)

Nous recherchons plusieurs artistes de surface (Look Development) pour nous aider à construire des personnages, accessoires et environnements de haute qualité. Il s'agit d'une position généraliste de back-end, qui exige des compétences en textures, lookdev et éclairage pour les objets, personnages et environnements (full CG et intégration)

 

Principales tâches et responsabilités :

  • Travailler avec les modeleurs et les artistes texture pour établir le look final des éléments CG.
  • Assurer l'optimisation des assets, respecter le niveau de détail et l'éclairage des assets en accord avec les commentaires des superviseurs.
  • Être capable de fournir des precompositions pour les dailies et revues.
  • Travailler et soutenir le chef d’équipe à l’éclairage et le Superviseur CG pour réaliser la vision créative du projet.
  • Travailler en étroite collaboration avec d'autres artistes dans des délais établis.
  • Collaborer étroitement avec les Superviseurs CG, TD et Wranglers pour aider à améliorer le processus de production (pipeline).
  • Répondre rapidement aux besoins du directeur et des clients.

 

Les qualifications comprennent :

  • Niveau de connaissance expert de Katana, Maya et Nuke.
  • La connaissance des logiciels de textures et de peinture (Mari, ZBrush, Mudbox) est un atout.
  • Forte compréhension technique du shading dans divers logiciels de rendu tels que Renderman, vRay, Arnold...
  • Expérience de production avec Renderman et de l'éclairage un plus.
  • Aptitude démontrée à communiquer des idées créatives et techniques.
  • Capacité à improviser et à résoudre des problèmes artistiques et techniques.
  • Expérience dans Linux un atout.
Read More

Apply for this position

Required*
Apply with Indeed
Attach resume as .pdf, .doc, or .docx (limit 2MB) or Paste resume

Paste your resume here or Attach resume file